فشن و اجتماع

فشن و اجتماع

فشن در قرن بیست و یکم توانسته است به راحتی و از طریق نت و شبکه‌های اجتماعی در قلب جوامع سراسر دنیا نفوذ کند. به گونه‌ای که معماری ساختمان، رنگ سال، طراحی لوازم خانگی، رژیم غذایی، نحوه لباس پوشیدن، اکسسوری، نوع آرایش و … تحت تاثیر سیطره‌ی مد و فشن قرار گرفته است. انتخاب مد و نحوه‌ی پوشش به عواملی مختلفی همچون فرهنگ، تمدن، عقاید دینی و مذهبی، آداب و رسوم و باورها بستگی دارد. به عبارت دیگر، با انتخاب نوع پوشش طرز تفکر، شخصیت و سبک زندگی افراد مشخص می‌شود. این امر حکایت از آن دارد که نسل حاضر دیگر از نشان دادن افکار و احساسات خود به دیگران هیچ ترس و ابایی ندارد. ورود مسلمانان به این حوزه در کنار سبک غربی می‌تواند بیانگر دفاع آنان از اندیشه‌ها و باورهای دینی نیز باشد.

فشن و اجتماع

انواع مد

فشن به عنوان صنعت برتر در کشورهای پیشرفته تولید و سپس به کشورهای جهان سومی از جمله ایران صادر می‌شود. هر صنعتی برای خود موافق و مخالفانی  در جهان دارد. مخالفان صنعت فشن بر این باورند که اصل تغییرات در این صنعت بر از رده خارج کردن سریع محصولات و افزایش مصرف‌گرایی متکی است. تولید انبوه با کیفیت و قیمت متوسط از اهداف فست فشن است. این امر بر استثمار کارگران و همچنین بر محیط زیست تاثیرات جبران ناپذیری می‌گذارد. مد آهسته در تقابل با مد سریع بوجود آمده است. هدف اسلو فشن کمک به انسان و حفظ منابع حیاتی کره‌ی زمین است. پس انتخاب هر فردی بر تداوم هر کدام از این جریان‌ها می‌‌تواند تاثیرگذار باشد.

فشن

رنگ و تاثیر بصری

در دنیای مد، ست کردن رنگ لباس قوانین خاص خود را دارد. رنگ روشن به دلیل سبکی حالتی پیش رونده دارد و برای افراد لاغر و رنگ تیره برای افراد چاق مناسب است. رنگ براق توجه بیشتری را جلب می‌کند و بدن را برجسته‌تر نشان می‌دهد. رنگ‌های گرم مثل زرد حالت برجسته‌ در حالی که رنگ‌های سرد مثل آبی حالت باریکی و ظرافت به اندام می‌دهد. بنابراین، در هنگام ست کردن لباس بایستی به رنگ‌ و تاثیر روانی آن توجه کرد. همچنین باید به خاطر داشت تمامی‌ سبک‌هایی که در زمینه‌ی مد خلق می‌شوند، پیشینه‌ی خاصی دارند که لزوما با طرز تفکر شخص همخوانی ندارد. از این رو، قبل از انتخاب مد خاص در مورد آن بهتر است تحقیق شود. در نهایت علی‌رغم حجم وسیعی از تبلیغات در این زمینه نباید وسوسه شد. زیرا ‌تصمیم‌گیری نهایی با خود فرد است که چه نوع لباسی می‌‌تواند برای او برازنده و از طرفی در آن نیز احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

 

تویتر
لینک دین
پینترست
شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.