بلاگ

خانه » فرش وینتیج کپی فرش قدیمی است؟

فرش وینتیج کپی فرش قدیمی است؟

فرش وینتیج کپی فرش قدیمی است؟ باید گفت با زندگی در عصر جدید، هنوز هم در تقابل میان مدرنیته و سنت به سر می‌بریم. استفاده از وسایل و صنایع دستی برای تزیین منزل، خود گواه این امر است. ایده‌ی فرش کهنه نما برای آشتی دادن و حل این تضاد بوجود آمده است. قابلیت انعطاف‌پذیری این فرش در ترکیب با سایر سبک‌های دکوراسیون انتخاب را آسان نموده است. اصالت بخشی به زندگی ایرانی که هویتش در گرو فرهنگ و هنر هزار ساله است می‌تواند تا حدودی با استفاده از فرش وینتیج و ترکیب با سایر عناصر و هنر دست صنعتگران ایران مرتفع گردد.

 

کهنگی ملاک قدیمی بودن

با ورود فرش وینتیج کار برای تشخیص فرش‌ قدیمی سخت شده است. اگرچه فرش وینتیج شبیه فرش قدیمی است اما نگران نباشید هر گردی گردو نیست. از آن جا که بعضی افراد از فرش‌های قدیمی به دلیل قیمت مناسب به چشم یک کالای سرمایه‌گذاری سودآور در بلندمدت نگاه می‌کنند، اهمیت تشخیص اصالت قالی برای آن‌ها امری ضروری است. در ادامه به بررسی این شرایط پرداخته می‌شود که هم برای قالی عتیقه و هم قالی قدیمی که به مرور زمان عتیقه خواهد شد می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. برای نمونه رنگ قالی قدیمی با گذشت زمان و به خاطر استفاده از رنگدانه‌های طبیعی باید همچنان درخشان و زیبا باشد. اگر تعداد خطاها در گره زدن زیاد باشد از ارزش کار کاسته می‌شود. طراحی و نقشه‌ی قالی قدیمی و عتیقه بیشتر تحت تاثیر فرهنگ و قومیت بوده است. بنابراین، اگر طرح عجیب و رنگ غیر متناسب دیدید به اصل بودن آن شک کنید. الیاف بکار رفته در این نوع فرش‌ها بیشتر پشم با رنگ طبیعی است.

 

 

وینتیج پاسخگوی عصر حاضر

با زندگی در عصر جدید، هنوز هم در تقابل میان مدرنیته و سنت به سر می‌بریم. استفاده از وسایل و صنایع دستی برای تزیین منزل، خود گواه این امر است. ایده‌ی فرش کهنه نما برای آشتی دادن و حل این تضاد بوجود آمده است. قابلیت انعطاف‌پذیری این فرش در ترکیب با سایر سبک‌های دکوراسیون انتخاب را آسان نموده است. اصالت بخشی به زندگی ایرانی که هویتش در گرو فرهنگ و هنر هزار ساله است می‌تواند تا حدودی با استفاده از فرش وینتیج و ترکیب با سایر عناصر و هنر دست صنعتگران ایران مرتفع گردد.

 

تویتر
لینک دین
پینترست
شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.